Souhlasím
Tato stránka využívá pouze funkční cookies za účelem správné funkce webu. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.

RAJČATA - Základní rajčatová omáčka

MALL TV VIDEO
15. Listopad 2020

Rajčata se pěstují téměř po celém světě. Nezralá (zelená) rajčata mohou způsobit otravu organismu. Rajčata jsou vhodná při redukčních a očistných dietách. Pro osoby s poruchami látkové výměny, krevního oběhu a nemocemi srdce. Obsahují antioxidant lykopen, který chrání před rakovinou.

Rajčata nemají žádný tuk, ale mají vysoký podíl vlákniny a 90 % tvoří voda.  Dále vitamín B, C, betakaroten, chrom, draslík, vápník a hořčík.

MALL TV          Rajčatová omáčka, kterou můžete použít na těstoviny, do risotta, na studené polévky. Pokud ji hned nespotřebujete, vydrží v lednici týden. 

Odkaz na video ZDE

4 cl                olivového oleje
2 stroužky    česneku

500 g            loupaných rajčat
                      sůl

Do rendlíku dejte olivový olej a opečte na něm neoloupané stroužky česneku. Přidejte drcená/loupaná rajčata, vařte 20 minut. Nakonec přeceďtě přes jemný cedník.

Pokud máte pasírku s jemným sítem, tak propasírujte.

TIP: Máte-li stonky bazalky, můžete je klidně přidat do základu.

Omáčku můžete udělat v sezóně z měkkých, klidně přezrálých rajčat. V zimě je nejlepší připravit z malých rajčat.
pruh