Beru na vědomí
Informuji uživatele, že tato webová stránka používá pouze krátkodobé soubory cookies, bez nich nebude web fungovat správně.
Podle nového zákona povinnost povolení/odmítnutí neplatí pro technické ukládání.

LONDÝN. GUEST FRIENDLY?

Blog
12. Září 2023
Poslední dobou se šíří v restauračním byznysu v Londýně takový nešvar. Některé restaurace neberou rezervace pro jednu osobu. Pouze pro dvě a více osob.
 
Proč? Peníze. Je to jednoduché. Restaurace, které mají malou kapacitu, jsou módní nebo mají barové sezení okolo kuchyně, podávají většinou pouze degustační menu. Restaurace se tedy snaží naplnit restauraci na 100 % kapacity a každé volné místo znamená finanční ztrátu.
 
Je to však paradox. Rezervaci na barové sezení na CHEFS COUNTERU pro 3 lidi udělat lze, ale pokud pak ostatní rezervace jsou pro dvě nebo čtyři osoby, tak vždy zůstane volné místo.
Naposledy se mi to stalo v restauraci ALEX DILLING. Chtěl jsem rezervaci pro 1 osobu, ale nešlo to. Tak jsem požádal o rezervaci pro 4 osoby, a to nebyl problém. Dokonce pak nebyl problém si objednat jedno degustační menu a třikrát polední menu.
Jedna nejmenovaná restaurace v Londýně vyhradila pro jednotlivce tzv. jedníky 4 stoly, ale pokud by přišel pátý jedník, tak mu budou účtovat dvě degustační menu. Crazy, co?
 
Někdo si tedy udělá rezervaci pro dvě osoby, aby pak v den návštěvy oznámil, že doprovod onemocněl. Nebo si vymyslí jinou srdceryvnou příhodu, aby je v restauraci obměkčil.
V Čechách jsem to ještě nezaznamenal. Ale není vyloučeno, že některé restaurace už takový systém zavádějí. Tak jako je běžnou praxí, že při rezervaci zadáváte číslo platební karty. A pokud nepřijdete a včas nezrušíte rezervaci, tak vám restaurace strhne částku, která byla při rezervaci vyčíslena.
 
Další věcí je placení. Některé restaurace zkoušely přejít na systém CARD ONLY. Od toho ale brzy upustily, neboť bylo zjištěno, že spousta turistů různých národností, cestuje s hotovostí.
Víte, že v Londýně si výši service charge určuje samotná restaurace? Není to nijak upravené vyhláškou. Restaurace si může říct 10 %, 12,5 %, 15 % nebo klidně i 30 %. Je to pouze jen na ní a na tom, jak si věří, co její klienti budou akceptovat. Naopak klient, který nebyl spokojen, nemusí tuto částku platit nebo může zaplatit méně. Pak za vámi určitě přijde restaurant manager a bude chtít zjistit, co bylo špatně a co se nepovedlo.
 
Před měsícem jsme v novinách narazil na článek, kde se psalo, jak v Barceloně neobslouží jednotlivce na venkovních zahrádkách.
FOTO: MIX Z MÉHO ARCHÍVU </span></div>
</div>
					</div>
								
				<div class=
RESTAURAČNÍ BYZNYS JE TVRDÝ BYZNYS.
pruh