Beru na vědomí
Informuji uživatele, že tato webová stránka používá pouze krátkodobé soubory cookies, bez nich nebude web fungovat správně.
Podle nového zákona povinnost povolení/odmítnutí neplatí pro technické ukládání.

REZERVACE DO RESTAURACE

Press
24. Říjen 2019

Asi před rokem jsem napsal článek o tom, jaké mám zkušenosti s rezervacemi do restaurací po celém světě. Tento týden vyšel článek od Honzy Punčocháře ohledně rezervací do jeho nové restaurace, nebo části zvané STŮL JANA PUNČOCHÁŘE.  Je to malá restaurace o 12 místech. Celý článek je o tom, zda přistoupí k finančním zálohám, ve chvíli, kdy si uděláte rezervaci nebo jak k nim vlastně přistoupit.

Jde o to, že spousta lidí je nezodpovědných. Rezervaci nezruší, nepřijdou a následně ani nezvednou telefon. Tím pádem blokují místo jiným hostům, kteří by mohli být usazeni.
Toto není problém jen restauratérů, ale i kadeřnic, zubařů, soukromých lékařů atd……. Každý se snaží využít svou pracovní dobu na plný výkon. Například zubař, který si objednává pacienty na výkony po půl nebo celé hodině nepřijde pacient, tak pak hodinu může koukat do stropu nebo dělat agendu, ale při tom musí platit i zdravotní sestřičku. To samé kadeřnice, které nepřijde zákaznice, na kterou měla vyhrazené dvě hodiny. Zálohy by se měly stát realitou.

Ve světě funguje systém TOCK, který vám ihned při rezervaci strhne z platební karty částku za tasting menu nebo částku předem definovanou restaurací. Například 50 nebo 100 dolarů. A to i přesto, že tam půjdete třeba až za půl roku.
Špičkové restaurace používají svůj zabezpečený chráněný systém do kterého zadáte číslo karty, jméno, CVV číslo,tak aby vám mohli strhnout peníze při rezervaci nebo pokud nepřijdete.

Dále je tu systém OPEN TABLE, je podobný systému restu, jen tento systém dovoluje při rezervaci nebo registraci zadat všechny údaje o kartě hosta. V případě, že si uděláte rezervaci do restaurace, která požaduje finanční obnos pokud nepřijdete. Než tuto rezervaci dokončíte, tak musíte potvrdit že pokud nepřijdete nebo rezervaci nezrušíte včas bude vám stržena částka ve výšši stanovené restaurací. Záleží vždy na kvalitě restaurace. Od 30 do 100 liber, dolarů, eur v závislosti v jaké zemi děláte rezervaci.
Restaurace nemají radost, když strhávají peníze, pokud nepřijdete. A snaží se vždy najít cestu, jak nenaštvat klienta. Je to pouze v těch případech, pokud jste stálý host nebo to nestihnete v limitu a rušíte rezervaci ne 2 dny před příchodem, ale třeba ráno že nepřijdete na večeři. Většinou vám nabídnou, abyste přišli do měsíce a na konci vám částku o stržené peníze poníží.

V České republice funguje tímto způsobem restaurace ALCRON. Pokud si uděláte rezervaci a nezrušíte ji 3 dny před plánovanou návštěvou, strhnou vám částku 1300 Kč za osobu. Docela by mne zajímalo, jaké všechny pohádky a výmluvy už slyšeli.

Když si koupíte letenku a rozhodnete se, že nemůžete letět, tak o ni také přijdete. Pokud jste tedy nekoupili drahou letenkou, kde jste si připlatili i možnost změny. Pokud koupíte lístek do kina nebo divadla, tak můžete zkusit vrátit lístek na pokladně. Dříve to šlo. Ale v dnešní době k tomu přistupuje málokdo. Maximálně můžete nabídnou na sociálních sítí. Pokud to není na poslední chvíli.

Jeden příklad za všechny.
Když jsme otevřeli Babiččinu zahradu. Tak jsme se rozhodli pro naše hosty udělat bezplatnou školu vaření. Funguje to skvěle na Ukrajině pro naše stálé hosty. Měli jsme plnou kapacitu, což bylo 12 lidí a nakonec vařilo pouze 2 hosté. Pouze 2 lidi se omluvili a ostatní se ani neobtěžovali. Kdyby před tím zaplatili třeba zálohu 1000 Kč, tak věřím, že by všichni do jednoho zavolali.

Můj názor je, aby tady byl takový systém, který dokáže přijímat karty a pokud dotyčný nepřijde, tak strhávat peníze.
Každý restauratér se snaží naplnit kapacitu restaurace, aby mohl zaplatit zaměstnance. 

Pokud jsou klienti nezodpovědní, blokují kapacitu restaurace a nepřijdou, tak by bylo fér mít nástroj, jak tohle alespoň částečně napravit.
pruh